7 mars 2012

Cirkellinser

I fredags fick jag äntligen ett paket med något jag väntat på, mina första cirkellinser! Som bekant ser jag väldigt dåligt och har alltid glasögon på mig. Linser är enda sättet för mig att kunna använda längre fransar och samtidigt se något. Jag har tidigare bara använt endagslinser. Jag testade linserna hemma i lördags, men har inte gått ut med dem än. I jämförelse är mitt omdöme att åtminstone de cirkellinser jag skaffat känns mycket tunnare än de endagslinser jag tidigare använt. De var bekväma och kändes inte alls efter ett tag, men efter några timmar använde jag ögondroppar för att det började kännas lite torrt. Detta brukar jag göra även med vanliga linser så det är inget konstigt. Styrkan funkade och jag såg perfekt i dem!


Det speciella med cirkellinser är att de har en färgad ring som förstorar och/ eller ändrar färg på ens ögon. De cirkellinser jag köpte är Princess mimi i färgen Sesam Gray. De är grå med en svart yttre ring och har en rätt så förstorande effekt på ögat. Normala linser är 14 mm i diameter och dessa är 15 vilket gör rätt stor skillnad. Utan smink får man verkligen alien-ögon, haha! Nedan lins i ena ögat men inte andra.


Trycket på linserna gör också att det är väldigt lätt att se om man satt in linserna åt rätt håll. Och som ni kan se så funkar det bättre med sminkning! Korten är tagna i dagsljus utan blixt.


I det stora hela är jag rätt nöjd, tycker att färgen blandar sig rätt bra med mina blå-gröna ögon. Men jag ska testa dem mer och även använda dem utomhus innan jag ger ett slutgiltigt omdöme!


Linserna beställde jag från Eyecandylens här. Det tog ett tag innan leveransen kom men annars funkade det fint!

8 kommentarer:

  1. Coolt! Skulle gärna själv pröva men jag är lite rädd för linser :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte att jag skulle prova själv heller om det inte vore för att jag faktiskt ser bättre i dem! :P

      Radera
  2. Wow, mycket mer effekt än mina! Jag ska lägga ut dem någon dag...; ) Älskar fransarna till också, vilka är det?
    Dem får du ta med till gemensam! : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Jag är nyfiken!
      Fransarna är glamourous (över) och charming (under) från diamond lashes. Klart jag tar med dem! Hela kittet! ;)

      Radera
  3. Super colla förmodligen lika stora som mina gröna:D! Vi få se till att ha ett cirkelinsparty. Jag har själv blivit sugen på skaffa ytterligare ett par i lila. Gjorde en teckning med ett lila öga idag och tror det skulle kunna bli schysst på riktigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa! Jag är jättenyfiken på dina också! Lila tror jag kan vara riktigt snyggt, har också funderat på det. Annars är jag inne på att skaffa ett par riktigt blå...

      Radera